Alles over digitale marketing
Digitale marketing is het vermarkten van producten en diensten via online media, kanalen en concepten, waaronder het internet, mobiele telefoons en beeldschermen.
Affiliate marketing
Affiliate marketing is een vorm van marketing die klanten, brand evangelists of partners beloont voor elke bezoeker of aankoop die voortvloeit uit hun marketinginspanningen. In vrijwel alle gevallen werkt dit op basis van commissie.
Algoritme
Een algoritme wordt door computerprogramma's gebruikt om informatie te verwerken en een gepaste respons te geven. Zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing gebruiken algoritmes om zoekresultaten weer te geven op basis van een specifieke set van regels.
Ankertekst
De ankertekst is de klikbare tekst van een hyperlink, vaak visueel benadrukt door een afwijkende kleur. Ankerteksten voorzien bezoekers en zoekmachines van relevante tekstuele informatie met betrekking tot de bestemming van de link.
Attributiemodel
Een attributiemodel is een set van regels die bepaalt hoe de waarde van een conversie wordt toegewezen aan ieder marketing- of verkoopkanaal in het verkoopproces. Het te kiezen attributiemodel is afhankelijk van je marketingplan, product of dienst.
B2B
Business to business (B2B) is de international term voor handel tussen twee bedrijven. In de meeste gevallen verkoopt het ene bedrijf grondstoffen, onderdelen of software aan het andere bedrijf, die het op haar beurt verwerkt en verkoopt aan consumenten.
B2C
Business to consumer (B2C) is de internationale term voor het rechtstreeks verkopen van producten of diensten aan een consument. Voorbeelden hiervan zijn brood bij de bakker, kleding op een webshop of nieuws van een krant.
Backlinks
Een backlink is een hyperlink die de ene webpagina met de andere verbindt. Een backlink van hoge kwaliteit kan de pagerank van een website verbeteren in zoekmachines. Backlinks ondersteunen de belangrijkste onderdelen van een blog, webpagina of artikel.
Behavioral targeting
Behavioral targeting is een techniek waarmee data over het internetgedrag van een bezoeker gebruikt wordt om het effect van marketingcampagnes te verhogen. Deze data zorgt ervoor dat berichten en campagnes zo relevant mogelijk zijn voor een gebruiker.
Voeg je bij de 200.000 organisaties die wereldwijd gebruik maken van HTML-mailing om hun omzet met e-mailmarketing te verhogen.